Pirkko Valge: pöörame õpiharjumused pea peale
30. september 2022, pirkkoOleme kõik kuulnud, et koolivaheajad on õpetajate jaoks väga kiire aeg, sest just siis toimuvad paljud koolitused ja üritused, kus käiakse teadmisi ammutamas. Meie koolides on tavapärane see, et õpetaja läheb koolist ära selleks, et uusi teadmisi saada. Mõlemad Haridusfondist tuge saanud algatused pööravad selle loogika pea peale ehk õppimine toimub koolis, koos teiste sama kooli õpetajatega – kas ringis või paarikaupa – ja uusi teadmisi saadakse koos: tunde vaadeldes, parimaid praktikaid jagades, arutledes, endale eesmärke seades, siis katsetades ja sellest õppides.
Vaadates parimate ettevõtete praktikaid ei ole siin tegemist millegi uuega. Organisatsioonides, kus muutuste tempo on kiire ja vajadus paremaks saada igapäevane, just nii õpitakse. Luuakse mentorsuhteid selleks, et parimad praktikad jõuaks kiiresti nii uue töötaja kui ka lootustandva talendini majas sees, et nende potentsiaali maksimaalselt kasutada. Käivitatakse innovatsiooniprojekte, kuhu kaasatakse erinevate osakondade ekspertiisi ning õpitakse mitte teoreetiliselt vaid praktiliselt, oma teadmisi rakendades ja proovile pannes. Arutades läbi nii positiivsed kui negatiivsed õppetunnid ning leppides kokku järgmised sammud, mida ette võtta. Ja neid uuesti ellu viies hakkavadki sündima uued parimad praktikad ja teadmised.
Haridusmaastikul on juhtunud see, et õpilaste hindamise tuules on õpetajad ise hakanud kartma eksimist. Õpetaja peaks justkui olema valmis alates esimesest päevast, kui ta klassi ette läheb, ja püsima eksimatuna kuni viimaseni. Eksimused käivad aga paratamatult arenguga kaasas. Eksimusi vältides hoiame teadmatult neist hoopis kinni. Õppides väikeste sammudega, katsetades ja päriselus proovides; eksimusi lubades ja neist õppides muudame kooli nii õpetajate kui õpilaste jaoks põnevaks ja arendavaks kogemuseks. Eesti haridussüsteemi aga oluliselt tulevikukindlamaks.
Ma väga loodan, et Eesti koolid võtavad mõlemad algatused huvi ja avatusega vastu. Siis saame juba varsti rääkida õpetajate enda kogemustest Arengusammude ja õpiringide rakendamisel üle Eesti!
Pirkko Valge
Heateo Sihtasutuse tegevjuht
Loe siit: Heateo uudiskiri, september 2022

Heateo nõukogu värskeim liige Andres Suimets: investorid on järjest ühiskonnateadlikumad
13. märts 2023
Heateo Sihtasutuse nõukoguga on liitunud Swedbanki privaatpanganduse juht Andres Suimets, kes võttis teatepulga nii pangas kui Heateo nõukogus üle Sven Jürgensonilt. Millise pildi on ta Heateost praeguseks saanud ja millise ühiskondliku murekoha lahendamist ta isiklikult kõige rohkem ootab, räägib Andres intervjuus Heateo uudiskirjale.

Personaliagentuuri Smartful Growth asutaja Helen Pärli: on lausa lust töötada kolmanda sektoriga, kus tehakse tööd siiralt ja hingega
11. märts 2023
Viimasel kodanikuühiskonna aasta vabatahtlike konkursil nimetati aasta ettevõtteks Smartful Growth, mis on pakkunud ühiskondlikele algatustele personalialast ekspertnõu alates 2020. aastast. Kui enamasti asuvad ettevõtted ühiskondlikult panustama mõnda aega pärast ärieesmärkide edukat saavutamist, siis Smartful Growthi asutaja Helen Pärli andis oma soovist pro bono nõustada märku käsikäes ettevõtte asutamisega. Palusime tal oma valikutest ja väärtustest lähemalt rääkida.

Haridusuuendaja Maria Rahamägi: paindliku ja avatud haridussüsteemi toel on noored tuleviku tööturu jaoks paremini valmis
10. märts 2023
Haridusalgatuse Edumus asutaja ja eestvedaja Maria Rahamägi soovib, et noored oleksid võimelised kiiresti muutuva ühiskonnaga kohanema ja on selle jaoks loonud lahenduse, mis annab noortele koolist kaasa võimalikult rikkaliku teadmistepagasi. Viie aastaga on algsest ideest kasvanud välja enam kui poolesaja valikainega veebikool, mille arendamisele pani koos teiste investoritega õla alla ka Heateo Haridusfond.