Menüü

Pirkko ja Teele kasvatavad Rocca al Mare koolis uut põlvkonda sotsiaalse närviga ettevõtjaid

31. oktoober 2015, anna.lindpere
Sel sügisel aitab Heategu Rocca al Mare koolil läbi viia sotsiaalse ettevõtlikkuse ainet. Gümnasistidele mõeldud valikaine eesmärgiks on tutvustada võimalusi ettevõtluseks ja vabatahtlikuks tegevuseks ühiskondlike probleemide lahendamisel.

Teele ja Pirkko andsid eelmisel nädalal aine sissejuhatavat tundi, järgmistel kuudel ootab noori ees külastused erinevatesse vabaühendustesse ja sotsiaalsetesse ettevõtetesse. Küsisime Teelelt, mida tema loodab, et noored sellest ainest kaasa võtavad.

Miks on oluline rääkida ettevõtlikkusest ühiskondlike probleemide kontekstis juba gümnaasiumis?

Kui täna mõeldakse ettevõtlusest ja ettevõtlikkusest palju siiski veel ärikontekstis, siis aine eesmärgiks on avardada ettevõtluse spektrit noorte jaoks ja näidata võimalusi just ühiskondlike probleemide lahendamise kontekstis. Mõjukate algatuste sündimiseks on meil vaja aktiivsemaid ja teadlikumaid ühiskonnaliikmeid. Gümnaasiumi klassides hakkavad noored mõtlema üha rohkem oma edasiste õpingute ja karjääri valikute peale ning see on hea võimalus antud valdkonda rohkem teadvustada.


Täna räägitakse palju, et uuel nn Y-generatsioonil on teistsugused väärtused, näiteks mõtlevad nad oma tegevusel rohkem kogukonna ja keskkonna mõjule. Kas usud, et nad on seetõttu altimad proovima uusi ettevõtlusvorme, mille eesmärk ei ole võimalikult suure kasumi tootmine?

Ma usun küll. Y-generatsioonil roll mõjukate algatuste loomisel ja erinevate ettevõtlusvormide katsetamisel järjest kasvab. Ajakiri Forbes valib näiteks igal aastal välja alla 30-aastased ettevõtjatest mängumuutjad ning seal nimekirjas näeme juba mitu aastat noori sotsiaalseid ettevõtjaid, kes oma algatustega maailma muudavad. Eesti kontekstis on sotsiaalne ettevõte ettevõtlusvormina veel vähe teadvustatud, aga valdkonna edendamiseks ja teadlikkuse tõstmiseks on viimastel aastatel tehtud olulisi samme.


Kui mina oleksin õpilane klassis, siis kuidas motiveeriksid mind kaaluma sotsiaalset ettevõtlust?

Ma usun, et igat inimest kõnetavad inspireerivad lood ja ägedad näited elust enesest. Seetõttu on oluline viia noored ka nö otse põllule ja näidata, kuidas erinevad vabaühendused ja sotsiaalsed ettevõtted igapäevaselt toimetavad. Järgmistel nädalate jooksul külastavad noored väga erinevaid algatusi, sh näiteks Uuskasutuskeskust, Serve the City’t ja Teeme Ära. Lisaks oleme kutsunud rääkima oma lugu karismaatilise ettevõtja, mitme ühiskondliku algatuse eestvedaja ja pikaajalise vabatahtlikku Rasmus Raski.


Mida Sa loodad, et noored sellest ainest kaasa võtavad?

Kindlasti ei saa nüüd kõigist kohe vabatahtlikke või sotsiaalseid ettevõtjaid, aga ma loodan, et noored oskavad edaspidi rohkem märgata ühiskondlikke kitsaskohti ning näevad võimalusi, kuidas nende lahendamisesse panustada. Ma usun, et selline mõtteviis on oluline igas eluvaldkonnas.


Palju põnevaid asju on algamas

22. juuni 2022

Seekordne Heateo uudiskiri annab hea ülevaate sellest, mis teemadega me igapäevaselt Heateos tegeleme. Vaimse tervise valdkonda uute inimeste ja sekkumiste toomine, kutset mitteomavate õpetajate uurimine koos antropoloogidega, Ukrainast lahkuma pidanud laste koolitee jätkamise toetamine ja uued algatused NULA inkubaatoris, mis tegutsevad näiteks taaskasutuse (ReStailit), rattarikkuse (Kooliratas) või hoopis väikeste lastega peredele uute lahenduste pakkumisega (Leluelu, Om Nom). Ja paljud asjad, mis välja ei paistagi.

Heateo vabatahtlik Andreas Holst unistab heaolu suurendavatest ühiskondlikest muutustest

21. juuni 2022

Heateo vabatahtlike kogukond sai maikuus täiendust - meiega liitus Andreas Holst. Vahepeal paar aastat Hollandis elanud ja Maastrichti ülikoolis psühholoogiat õppinud Andreas panustab oma tugevate valdkonnateadmistega vaimse tervise teemadesse, mis on Heateo Mõjufondi fookuses.

Pausil Paula, Eeskujulik Eleri, Realist Reimo jt. Millist tüüpi õpetajaid Eestis on ja kuidas neid toetada?

20. juuni 2022

Kuidas tuua Pausil Paula tagasi kooli, kas Eeskujulik Eleri peab õpetajaametis vastu, kuidas saaks Alternatiivne Alliki rohkem õpetamisele keskenduda, miks juhtkond Realist Reimo tagasisidet ei kuula, kuidas pakkuda Ambitsioonikale Ameliale koolis paremaid karjäärivõimalusi ja millest unistab Raudvara Raili? Rakendusliku Antropoloogia Keskus lõi uuringu tulemusena õpetajate persoonad, et aidata ületada õpetajate järelkasvuga seotud väljakutseid.

Vaata kõiki uudiseid