Menüü

NULA meeskondade tegus koolitusprogramm on selleks korraks lõpule jõudnud

25. september 2019, Kärt Kaasik

NULA inkubaatoris osalejatel on nüüdseks läbi tehtud kõik viis koolituspäeva. Tarkusi on omandatud lean-lähenemisest, teenusedisainist, eelaarvemudelite teemal, mõjuhindamisest ja kommunikatsioonist. 


Kõike õpitut on mentorite toel ja juhendamisel kohe aktiivselt ka rakendama asutud ja ideedest paberil saanud päriselus testitud ja töötavad lahendused. Näiteks on Jututaja viinud kokku eakad ja noored, et esimesed saaksid jagada oma elukogemusi ning teised õppida ja olla seltsiks. Wise Waste Collect on pannud püsti esimesed prügisorteerimislahendused ilusalongidesse. Köömenil oli tegus suvi, pakkudes festivalidel pagulaste valmistatud suupisteid. Andmekool on läbi viinud esimesed koolitused ja konsultatsioonid, et toetada avalikku sektorit andmete paremal jälgimisel ja visualiseerimisel. SELFres on nuputanud, kuidas panna kooliõpilased oma õpiteed ise rohkem eesmärgistama ja GTL labor arendanud välja programmi, mis viib päriselu väljakutsed koolidesse. Kõik algatused tutvustasid, muide, oma tegevusi ka selleaastasel Arvamusfestivalil.

 

Viis kuud inkubaatorist on seljataga ja kuu aega veel minna. Novembri algus on ka Kodanikuühiskonna Sihtkapitali väljapandud starditoetuse taotlemise tähtaeg, kus kuni kolmel algatusel on võimalus idee piloteerimist jätkata 25 000 eurose rahasüsti abil. Oodata on palju positiivset ühiskondlikku mõju ja uudseid lähenemisi. Kohtume inkubantidega veel detsembris igaastaseks lõpuürituseks, sellest anname lähemalt teada.

Kuhu kaovad noored õpetajad?

04. oktoober 2022

Uus kooliaasta on praeguseks juba üle kuu aja kestnud ja nii õpilastel kui õpetajatel on olnud aega koolieluga harjuda. Neile, kes käivad kooliteed juba mitmendat aastat, on kohanemine ilmselt olnud lihtsam. Esimese klassi lastele ja alustavatele õpetajatele aga on kõik uus ja põnev, kohati ehk veidi hirmuski. Koos õppeaasta algusega kõlavad järjest kõvemini hääled kvalifitseeritud õpetajate puudusest, läbipõlemisest ja õpetajatöölt lahkumisest. Neist viimasele küsimusele – kuidas püsivad õpetajad just õpetajatööl ning millistele ametikohtadele edasi liigutakse – otsiski statistikaamet sel kevadel ja suvel vastuseid Heateo Haridusfondi tellimusel.

Pirkko Valge: pöörame õpiharjumused pea peale

30. september 2022

"Haridusmaastikul on juhtunud see, et õpilaste hindamise tuules on õpetajad ise hakanud kartma eksimist. Õpetaja peaks justkui olema valmis alates esimesest päevast, kui ta klassi ette läheb, ja püsima eksimatuna kuni viimaseni. Eksimused käivad aga paratamatult arenguga kaasas," kirjutab Heateo Sihtasutuse tegevjuht Pirkko Valge Heateo värskes uudiskirjas. Juttu tuleb uudsetest lahendustest, mis aitavad õpetajatel samm-sammu haaval ja õpipartnerite toel end arendada.

Artur Taevere: koole ja õpetajaid tuleb toetada järjepidevalt

28. september 2022

Heateo Haridusfondi uue perioodi esimene toetus läks Eestis uudse Arengusammude programmi arendamiseks. Tegemist on Inglismaa õpetajate seas väga populaarse Steplabi platvormi spetsiaalselt Eesti õpetajate jaoks kohandatud versiooniga, mille juurutamist ja arendamist veab eest Artur Taevere. Intervjuus räägib Artur lähemalt nii Arengusammude sisust kui ka oma töistest tegemistest eri paigus üle maailma.

Vaata kõiki uudiseid