NULA algatused: Mure Pooleks ja asendusõpetajate süsteem - kes nad on?
08. august 2017, Kärt KaasikEelmises uudiskirjas saime lähemalt tuttavaks algatustega Käpp ja Käsi ning alustavat õpetajat toetav kool, nende vastuseid saad uuesti lugeda siit. Sel korral palusime samadele küsimustele vastata algatustel Mure Pooleks ning asendusõpetajate süsteemil.
Esimesena Mure Pooleks vastused neljale küsimusele:
Paljud noored ütlevad, et lähedastega on raske oma muredest rääkida. Nad ei taha paista nõrkadena ja leiavad, et lähedased ei saa neist aru. Mure Pooleks vestlusgruppides pakume toetavat noorte seltskonda, kus saab vabalt jagada kõike, mis mõttes on. Meie eesmärk on suurendada noorte sotsiaalseid oskuseid igapäevaeluga toimetulekuks ning anda neile praktilised oskused nii enda kui teiste abistamiseks vaimse tervise teemadel.
Mis on senise tegutsemisaja suurim õppetund?
Ole julge ja küsi! Kui ise oled enesekindel ja väärtustad enda tegemisi, siis ka teised näevad selle olulisust ja elavad kaasa.
Mis on teie meeskonnaliikmete taust?
Meie meeskonda kuuluvad Diana ja Karen, kes on sotsiaaltöö ja sotsiaalpoliitika tudengid ning Sandra, kes lõpetas sel suvel psühholoogia magistrantuuri. Oleme kolmekesi Mure Pooleksi ideid julgelt edasi vedanud ja kõik väljakutsed enda teadmiste ja oskuste kohaselt vastu võtnud. Enne Mure Pooleksit ei olnud meist keegi taolise ettevõtmisega tegelenud, seega avastame algatuse kallal tööd tehes iga päev enda kohta uusi asju.
Miks NULAsse kandideerisite?
Inkubaatoris osalemine oli meie suureks unistuseks juba päris algusaegadest. Leidsime, et see aitaks meil kiiremini oma eesmärkide suunas liikuda ja ehk õnnestuks ka mõned algajate vead tegemata jätta. Seni on kõik ootused täide läinud :)
Samadele küsimustele vastas ka asendusõpetajate süsteemi eestvedaja Teibi Torm:
Millist ühiskondlikku probleemi lahendate?
Õpetajad peavad asendamiseks tegema ületunde, tundide ettevalmistuseks pole piisavalt aega ja tuleb asendada tunde ka ainetes, milles puudub kvalifikatsioon.
Lühiajaline mõju:teeme veebipõhise vahendussüsteemi kaudu kvalifitseeritud asendusõpetajad kättesaadavaks
Pikaajaline mõju: sotsiaalse ettevõttena suuname kasumi haridusuuendustesse.
Mis on senise tegutsemisaja suurim õppetund?
Meeskond, kes pole varem koos töötanud võib väga kiirelt ja tõhusalt tegutseda, kui eesmärgid ja rollid on selged.
Mis on teie meeskonnaliikmete taust?
Teibi Torm – projektijuht/IT
Maris Viires – värbaja
Priit Jõe - koolijuht
Jüri Käosaar – õpetaja
Miks NULAsse kandideerisite?
Kuna kõik idee teostajad töötavad täisajaga mujal, siis on oluline, et oleks rütm ja toetus, et ideega teoks teha.
NULA koolitused ja mentorlus aitavad kiiremini tulemusteni jõuda.
Muide! Nii Mure Pooleks kui ka asendusõpetajate süsteemi ning ka kõiki teisi NULA inkubaatori algatusi kuuleb oma ideedest rääkimas juba sel laupäeval, 12. augustil Arvamusfestivalil. Alustame kaasava ühiskonna alal kell 11!

Valminud on uus tööriist haridusjuhtide arengu toetamiseks
25. mai 2023
Täna, 25. mail andsid Eesti Koolijuhtide Ühendus ja Heateo Haridusfond haridus- ja teadusministeeriumile üle uue haridusjuhtide kompetentsi- ja karjäärimudeli, mis on abiks nii haridusjuhtide värbamisel, nende arendamisel kui ka edasisel karjääri planeerimisel.

Tule Heateo kogukonnaüritusele 16. mail!
05. mai 2023
Heateo Sihtasutus alustab sel kevadel uut üritustesarja, mille raames kohtuvad huvilised, vabatahtlikud ning vabaühendused. Sarja "Heateo jutud" raames räägime sellest, mida tähendab töö kolmandas sektoris, vabatahtlikuks olemine ning millised on võimalused mõjusaks panustamiseks.

Värske käsiraamat on abiks parimate koolijuhtide leidmisel ja värbamisel
05. mai 2023
Heateo Haridusfondi toel valmis aprillis koolipidajatele mõeldud käsiraamat haridusjuhi värbamise ja valiku tulemuslikuks korraldamiseks. Haridusfondi jaoks on koolijuhtimise kvaliteet üks kolmest fookusteemast ja tee selleni algab kvaliteetsest värbamisest. Meie jaoks on oluline, et koolijuhtide värbamine oleks professionaalne ja saaksime Eesti koolidesse võimalikult tugeva juhiprofiiliga inimesed.