Menüü

Miks peaks ettevõte siduma ühiskondliku tegevuse põhitegevusega ehk mõtteid vastutustundliku ettevõtluse konverentsilt

05. oktoober 2015, anna.lindpere

Vastutustundliku ettevõtluse foorumilt käis läbi mitmeid huvitavaid mõtteid. Eriliselt hea meel oli, et ettevõtted liiguvad samas suunas koos Heateo Sihtasutusega, kuna on mõistnud, et vastutustundliku ettevõtluse põhimõttes mängib olulist rolli ühiskondliku tegevuse seotus põhitegevusega.


Konverentsi üks positiivsemaid ettekandeid kuulus Eesti Energia energiamüügi juhile Karla Aganile. Ettekande sõnum oli vormilt lihtne, esineja siiras ja kaasahaarav ning sisu resoneeris visiooniga, mida Heateos edendame.


Nimelt tutvustas ta Eesti Energia ühiskonda panustamise põhimõtteid, mis võeti kokku ideega, et ettevõtted peaksid liikuma shareholder’te huvide esindamiselt stakeholder’te omale. Teisisõnu peegeldab see fakti, et firma pikaajaline strateegia peab olema kasulik kõigile tegevusega seotud osapooltele – töötajad, kliendid ja omanikud. See tagab jätkusuutlikkuse läbi parimate töötajate enda juurde toomise, ettevõtte positiivse maine loomise, mis on ka eelduseks kasumi loomisele.


Seetõttu ongi oluline, et ettevõtte ühiskondlik tegevus oleks seotud põhitegevusega, kuna loob suuremat väärtust ning on töötajate jaoks mõtestatum. Eesti Energia  puhul oleks see koostöö TTÜ-ga inseneride välja koolitamisel. Mõtteviis peab alguse saama juhtkonnast, kes väärtusraami kollektiivis juurutab. Läbi pikaajalise ja tähendusrikka tegevuse süüvib ka tarbija teadvusesse ettevõtte positiivne ühiskondlik kuvand.


Heateo poolt tooksin välja veel kaks olulist aspekti, mida oma ettevõtte ühiskondlikke tegevuste puhul silmas tuleks pidada. Esiteks on oluline, et erinevad tegevused moodustaksid loogilise terviku ning kaasaksid töötajaid. Ka väga head projekti ei pruugita tajuda väärtuslikuna kui seda puudutavad otsused ja tegevused toimuvad töötajate pea kohal. Teine äärmiselt oluline element ühiskondlikus tegevusest on mõju mõõtmine. Selleks, et töötajatele, omanikele ja klientidele positiivset kuvandit jätta pead sa kõigepealt suutma kaasa toodud muutust mõõta ja näidata – siis on ettevõtte sõnumil siiras positiivne sisu!


Kaspar Kelder

Arendus ja partnersuhete juht



Eesti ettevõtjad asutasid 1 miljoni euro suuruse Haridusfondi

04. detsember 2018

Eesti ettevõtjad käivitasid Heateo Haridusfondi nimelise filantroopiafondi. Eesmärk on pakkuda seemnekapitali piloteerimaks uudseid lahendusi Eesti haridusvaldkonnas. Järgmise kolme aasta jooksul plaanib fond panustada 1 miljon eurot mõjusatesse haridusalgatustesse.

Heateo Mõjufond panustab kinnipeetavaid ning kodutuid koeri ühendavasse algatusse Käpp ja Käsi

26. november 2018

Heateo SA loodud Mõjufond toetab järgmisel kolmel aastal kinnipeetavate korduvkuritegevuse vähendamisega tegelevat algatust Käpp ja Käsi. Programmi on piloteeritud alates 2018. aasta algusest koostöös Tallinna ja Tartu Vanglaga. Toetuse eesmärk on järgmistel aastatel osalejate arvu kasvatada.  

Heateo Mõjufond ja SPIN-programm panustavad koos noorte tulevikku

06. november 2018

Heateo Sihtasutuse loodud Eesti esimene Mõjufond töötab järgmised kolm aastat noorte arenguprogrammiga SPIN. Koostöö fookuses on programmi jõudmine enamate noorteni. Programmi toetatakse esimesel koostööaastal 32 500 euroga.

Vaata kõiki uudiseid