Menüü

Miks peaks ettevõte siduma ühiskondliku tegevuse põhitegevusega ehk mõtteid vastutustundliku ettevõtluse konverentsilt

05. oktoober 2015, anna.lindpere

Vastutustundliku ettevõtluse foorumilt käis läbi mitmeid huvitavaid mõtteid. Eriliselt hea meel oli, et ettevõtted liiguvad samas suunas koos Heateo Sihtasutusega, kuna on mõistnud, et vastutustundliku ettevõtluse põhimõttes mängib olulist rolli ühiskondliku tegevuse seotus põhitegevusega.


Konverentsi üks positiivsemaid ettekandeid kuulus Eesti Energia energiamüügi juhile Karla Aganile. Ettekande sõnum oli vormilt lihtne, esineja siiras ja kaasahaarav ning sisu resoneeris visiooniga, mida Heateos edendame.


Nimelt tutvustas ta Eesti Energia ühiskonda panustamise põhimõtteid, mis võeti kokku ideega, et ettevõtted peaksid liikuma shareholder’te huvide esindamiselt stakeholder’te omale. Teisisõnu peegeldab see fakti, et firma pikaajaline strateegia peab olema kasulik kõigile tegevusega seotud osapooltele – töötajad, kliendid ja omanikud. See tagab jätkusuutlikkuse läbi parimate töötajate enda juurde toomise, ettevõtte positiivse maine loomise, mis on ka eelduseks kasumi loomisele.


Seetõttu ongi oluline, et ettevõtte ühiskondlik tegevus oleks seotud põhitegevusega, kuna loob suuremat väärtust ning on töötajate jaoks mõtestatum. Eesti Energia  puhul oleks see koostöö TTÜ-ga inseneride välja koolitamisel. Mõtteviis peab alguse saama juhtkonnast, kes väärtusraami kollektiivis juurutab. Läbi pikaajalise ja tähendusrikka tegevuse süüvib ka tarbija teadvusesse ettevõtte positiivne ühiskondlik kuvand.


Heateo poolt tooksin välja veel kaks olulist aspekti, mida oma ettevõtte ühiskondlikke tegevuste puhul silmas tuleks pidada. Esiteks on oluline, et erinevad tegevused moodustaksid loogilise terviku ning kaasaksid töötajaid. Ka väga head projekti ei pruugita tajuda väärtuslikuna kui seda puudutavad otsused ja tegevused toimuvad töötajate pea kohal. Teine äärmiselt oluline element ühiskondlikus tegevusest on mõju mõõtmine. Selleks, et töötajatele, omanikele ja klientidele positiivset kuvandit jätta pead sa kõigepealt suutma kaasa toodud muutust mõõta ja näidata – siis on ettevõtte sõnumil siiras positiivne sisu!


Kaspar Kelder

Arendus ja partnersuhete juht



„Ma armastan aidata“ keskkonnas annetati mullu rekordiliselt üle 340 000 euro

06. jaanuar 2021

Heateo SA ja Swedbanki asutatud „Ma armastan aidata“ keskkonnas annetati eelmisel aastal rekordiliselt 340 267 eurot. Enim toetati lastega tegelevad organisatsioone (27% annetustest) ning tervise valdkonna organisatsioone (24% annetustest), tugeva ühiskonna kategooria kogus vastavalt 21% annetustest, loomadega tegelevad organisatsioonid 18% ning haridusvaldkond 10% annetustest.

Pirkko Valge: südikusest ja uute olukordadega kohanemisest

22. detsember 2020

Mööduv aasta on pannud proovile meie kõigi südikuse. Keerulised hetked näitasid, kui oluline on nii lähedaste kui ka kogukonna toetus ja oleme seda tundud läbi aasta. Illustratsiooni autor on Eiko Ojala.

Haridusjuhtide Praktikaprogrammi pilootaasta kokkuvõte

22. detsember 2020

Hariduse tulevikku mõjutab olulisel määral selle juhtimise kvaliteet, mistõttu on ka Heateo Haridusfondi üheks eesmärgiks toetada algatusi, mis panustavad koolijuhtimise kvaliteedi tõusule ning aitavad selles vallas positiivseid muutusi luua. Selle jaoks, et anda koolijuhtidele sügav sissevaade kaasaegse juhtimiskultuuriga ettevõtete igapäeva ja toimimismudelitesse sündis kolme sektori koostöös Haridusjuhtide Praktikaprogramm.

Vaata kõiki uudiseid