Menüü

Miks peaks ettevõte siduma ühiskondliku tegevuse põhitegevusega ehk mõtteid vastutustundliku ettevõtluse konverentsilt

05. oktoober 2015, anna.lindpere

Vastutustundliku ettevõtluse foorumilt käis läbi mitmeid huvitavaid mõtteid. Eriliselt hea meel oli, et ettevõtted liiguvad samas suunas koos Heateo Sihtasutusega, kuna on mõistnud, et vastutustundliku ettevõtluse põhimõttes mängib olulist rolli ühiskondliku tegevuse seotus põhitegevusega.


Konverentsi üks positiivsemaid ettekandeid kuulus Eesti Energia energiamüügi juhile Karla Aganile. Ettekande sõnum oli vormilt lihtne, esineja siiras ja kaasahaarav ning sisu resoneeris visiooniga, mida Heateos edendame.


Nimelt tutvustas ta Eesti Energia ühiskonda panustamise põhimõtteid, mis võeti kokku ideega, et ettevõtted peaksid liikuma shareholder’te huvide esindamiselt stakeholder’te omale. Teisisõnu peegeldab see fakti, et firma pikaajaline strateegia peab olema kasulik kõigile tegevusega seotud osapooltele – töötajad, kliendid ja omanikud. See tagab jätkusuutlikkuse läbi parimate töötajate enda juurde toomise, ettevõtte positiivse maine loomise, mis on ka eelduseks kasumi loomisele.


Seetõttu ongi oluline, et ettevõtte ühiskondlik tegevus oleks seotud põhitegevusega, kuna loob suuremat väärtust ning on töötajate jaoks mõtestatum. Eesti Energia  puhul oleks see koostöö TTÜ-ga inseneride välja koolitamisel. Mõtteviis peab alguse saama juhtkonnast, kes väärtusraami kollektiivis juurutab. Läbi pikaajalise ja tähendusrikka tegevuse süüvib ka tarbija teadvusesse ettevõtte positiivne ühiskondlik kuvand.


Heateo poolt tooksin välja veel kaks olulist aspekti, mida oma ettevõtte ühiskondlikke tegevuste puhul silmas tuleks pidada. Esiteks on oluline, et erinevad tegevused moodustaksid loogilise terviku ning kaasaksid töötajaid. Ka väga head projekti ei pruugita tajuda väärtuslikuna kui seda puudutavad otsused ja tegevused toimuvad töötajate pea kohal. Teine äärmiselt oluline element ühiskondlikus tegevusest on mõju mõõtmine. Selleks, et töötajatele, omanikele ja klientidele positiivset kuvandit jätta pead sa kõigepealt suutma kaasa toodud muutust mõõta ja näidata – siis on ettevõtte sõnumil siiras positiivne sisu!


Kaspar Kelder

Arendus ja partnersuhete juht



NULA inkubaatorisse esitati 82 ideed

08. aprill 2019

Ühiskondlikele algatustele mõeldud NULA inkubaatorisse esitati sel aastal 82 ideed, mis võiksid asuda lahendama mõnda Eesti ühiskonna olulist kitsaskohta. Ideed puudutasid erinevaid valdkondi haridusest eakate hoolduse ning ringmajanduseni.

Heateo Mõjufond panustab koolitundide kvaliteetsesse asendamisse

19. märts 2019

Heateo Sihtasutuse ja ettevõtjate loodud Mõjufond toetab järgmisel kahel aastal Asendusõpetajate programmi, mis pakub koolidele süsteemi asendusõpetajate leidmiseks. Programm on tegutsenud üle aasta ning tänaseks on 260 asendusõpetajat asendanud 2000 koolitundi. Heateo Mõjufondi toel laieneb programm üle Eesti.

Laura Kalda toimetab taas Heateos

19. märts 2019

Meil on häid uudiseid! Juba mõnda aega on meie tegemiste juures tagasi Laura Kalda, kes varasemalt juhtis NULA inkubaatorit ja töötas portfellis Vaikuseminutite algatusega. Laura on Heateo juurest veidi aega eemal olnud, andnud elu uuele ilmakodanikule ning muuseas perega 3 kuud Shanghais elanud. Kes tahab rohkem kuulda, see kutsub Laura lõunale!

Vaata kõiki uudiseid