Menüü

Miks peaks ettevõte siduma ühiskondliku tegevuse põhitegevusega ehk mõtteid vastutustundliku ettevõtluse konverentsilt

05. oktoober 2015, anna.lindpere

Vastutustundliku ettevõtluse foorumilt käis läbi mitmeid huvitavaid mõtteid. Eriliselt hea meel oli, et ettevõtted liiguvad samas suunas koos Heateo Sihtasutusega, kuna on mõistnud, et vastutustundliku ettevõtluse põhimõttes mängib olulist rolli ühiskondliku tegevuse seotus põhitegevusega.


Konverentsi üks positiivsemaid ettekandeid kuulus Eesti Energia energiamüügi juhile Karla Aganile. Ettekande sõnum oli vormilt lihtne, esineja siiras ja kaasahaarav ning sisu resoneeris visiooniga, mida Heateos edendame.


Nimelt tutvustas ta Eesti Energia ühiskonda panustamise põhimõtteid, mis võeti kokku ideega, et ettevõtted peaksid liikuma shareholder’te huvide esindamiselt stakeholder’te omale. Teisisõnu peegeldab see fakti, et firma pikaajaline strateegia peab olema kasulik kõigile tegevusega seotud osapooltele – töötajad, kliendid ja omanikud. See tagab jätkusuutlikkuse läbi parimate töötajate enda juurde toomise, ettevõtte positiivse maine loomise, mis on ka eelduseks kasumi loomisele.


Seetõttu ongi oluline, et ettevõtte ühiskondlik tegevus oleks seotud põhitegevusega, kuna loob suuremat väärtust ning on töötajate jaoks mõtestatum. Eesti Energia  puhul oleks see koostöö TTÜ-ga inseneride välja koolitamisel. Mõtteviis peab alguse saama juhtkonnast, kes väärtusraami kollektiivis juurutab. Läbi pikaajalise ja tähendusrikka tegevuse süüvib ka tarbija teadvusesse ettevõtte positiivne ühiskondlik kuvand.


Heateo poolt tooksin välja veel kaks olulist aspekti, mida oma ettevõtte ühiskondlikke tegevuste puhul silmas tuleks pidada. Esiteks on oluline, et erinevad tegevused moodustaksid loogilise terviku ning kaasaksid töötajaid. Ka väga head projekti ei pruugita tajuda väärtuslikuna kui seda puudutavad otsused ja tegevused toimuvad töötajate pea kohal. Teine äärmiselt oluline element ühiskondlikus tegevusest on mõju mõõtmine. Selleks, et töötajatele, omanikele ja klientidele positiivset kuvandit jätta pead sa kõigepealt suutma kaasa toodud muutust mõõta ja näidata – siis on ettevõtte sõnumil siiras positiivne sisu!


Kaspar Kelder

Arendus ja partnersuhete juht



Ma armastan aidata annetuskeskkond võtab vastu uusi organisatsioone

28. jaanuar 2019

Heategevuslikke organisatsioone ühendavasse „Ma armastan aidata“ annetuskeskkonda oodatakse 18. veebruariks kandideerima Eesti elu edendavaid vabaühendusi.

Oleme tänulikud, et usute koos meiega!

21. detsember 2018

Heateo 15. aasta on olnud positiivselt pöörane! NULA inkubaatori kolmas hooaeg, koos Mõjufondi käima jooksmise ja Haridusfondi välja kuulutamisega on seadnud lati uuele kõrgusele. Heateo meeskond on vaid veidi üle aasta koos töötanud, aga oleme näidanud, et suudame kiiresti õppida ja koos kiiresti tegutseda. Eerik Kändleri illustratsioon on inspireeritud Mõjufondi algatustest.

NULA inkubaatori III hooaeg on läbi

20. detsember 2018

Detsembri alguses saime kokku NULA inkubaatori kogukonnaga, et kuulata, kuhu osalenud seitse meeskond aasta lõpuks jõudsid, millised on nende plaanid järgmiseks aastaks ning tänada kõiki inkubaatorisse panustanuid. Kuue kuu jooksul said algatused oma idee arendamisel tuge viie koolituspäeva ja enam kui 130 tunni personaalse nõustamise käigus, mis poleks olnud võimalik ilma heade partneriteta.

Vaata kõiki uudiseid