Inspireerivad kampaaniad ja ettevõtmised maailmast
09. detsember 2016, anna.lindpereHoidsin sellel aastal silma peal ja toon välja näited mõjusatest sotsiaalsetest kampaaniatest ning case study’dest, kus ettevõtted on otsustanud sekkuda erinevaite ühiskondlike probleemide lahendamisse oma võimekuste pealt.
1. Viiruste vastast
tarkvara pakkuv ettevõtte Norton’i kampaania küberkiusamise teadlikuse
tõstmiseks
Tegemist on ühe väga emotsionaalse teemaga, mis puudutab täna paljusid lapsi. Norton pakub iga päevaselt viiruste vastast tarkvara, kaitstes nii inimeste arvuteid pahavara eest. Antud kampaaniaga on aga astutud samm edasi ning püütakse kaitsta nn pahavara eest ka neid, kes ise ennast alati kaitsta ei oska – lapsi. Kampaania peamiseks eesmärgiks on panna vanemad oma lastega rääkima, et laps ei jääks oma murega üksinda. Eesmärgini loodetakse jõuda tasuta alla laetava küberkiusamise olemust kirjeldava käsiraamatuga, mis peaks andma lapsevanemale arusaama, kuidas mõista, kas tema last kiustakse virtuaalmaailmas. Lisaks on loodud hashtag #Raisourvoices. Kuigi kampaaniavideo on tõesti muljetavaldav ning paneb ilmselt mõtlema iga ühe, siis oleks siit edasi vaja veel teha väga mitu sammu, et ka päriselt virtuaalkiusamine ei murraks õrnas eas last. Kui ainult käsiraamat ja video suudaks kiusamist murda, siis ilmselt elaksime palju õnnelikumas maailmas.
Vaata kampaaniavideot SIIT.
2. IKEA kampaania
toetamaks sõjakoldes elavaid süürlasi
IKEA, kes on tuntud taskukohase ja skandinaavialiku mööbli poolest ehitas ühte enda Norra poodi ilusate elutubade kõrvale Süüria pere kodu, kus puuduvad kõik meile tavalised mugavused nagu voodi või köök. Iga eseme juurde loodud ruumis on pandud ka lipik, kus on kirjas, mida saab inimene teha selleks, et süürlasi ka ise aidata. Nii on tehtud külastajale annetamine väga lihtsaks ning probleem käega katsutavaks.
Vaata kampaaniavideot SIIT.
3. Stiilsed kampsunid,
mis muudavad naisvangide elu
Taanist pärit sotsiaalne ettevõte CARCEL, sai alguse, kui ettevõte algataja Veronica D’Souza elas Keenias ning külastas ühte sealset naistevanglat, et näha, millised naised seal on ning millega nad tegelevad. Tema üllatuseks olid naised selles kinnipidamisasutuses täiesti tavalised inimesed, kes olid reeglina pärit vaesematest piirkondadest ja vangis mitte-vägivaldsete kuritegude eest. Oma päevi saatsid nad mööda peamiselt kududes ja õmmeldes. Veronica saigi sealt idee, et miks mitte toetada nende naiste tulevikku pakkudes neile nende tehtud töö eest ka tasu ning samal ajal toota stiilseid riideid kohalikest materjalidest. Täna viib ta läbi programmi Peruus, kuid järgmisena plaanib juba liikuda Indiasse.
Loe kampaaniast rohkem SIIT.
4. Mantel, mis annab sooja ka külmadel tänavatel
The Empowerment Plan on Ameerikast pärit sotsiaalne ettevõte, mis toodab soojasid jopesid, mida saab kasutada ka magamiskotina. Jopede tootmiseks palgatakse üksik vanemaid, varjupaikades elavaid inimesi ning endiseid kodutuid, kes saavad pärast väljaõppe läbimist endale töökoha. The Empowerment Plan aitab seeläbi nii kunagisi kui ka praeguseid kodutuid oma elu paremaks muutmisel.
Vaata videot SIIT.

Koolijuhid omandavad praktikal tippjuhi oskused, programm laieneb Tallinnast välja
04. veebruar 2021
Haridusjuhtide Praktikaprogramm, mille kutsusid möödunud aastal ellu Heateo Haridusfond ja Tallinna Haridusamet koostöös Fontesega, jätkab teise lennuga. Tegemist on unikaalse arenguprogrammiga, mis viib koolijuhi tunnustatud juhtimiskultuuriga ettevõttesse või asutusse praktikale. Sel korral suunduvad praktikale kokku 12 koolijuhti Tallinna, Tartu, Valga ja Narva koolidest, kellele pakuvad tuge tippjuhtidest mentorid.

„Ma armastan aidata“ keskkonnas annetati mullu rekordiliselt üle 340 000 euro
06. jaanuar 2021
Heateo SA ja Swedbanki asutatud „Ma armastan aidata“ keskkonnas annetati eelmisel aastal rekordiliselt 340 267 eurot. Enim toetati lastega tegelevad organisatsioone (27% annetustest) ning tervise valdkonna organisatsioone (24% annetustest), tugeva ühiskonna kategooria kogus vastavalt 21% annetustest, loomadega tegelevad organisatsioonid 18% ning haridusvaldkond 10% annetustest.

Pirkko Valge: südikusest ja uute olukordadega kohanemisest
22. detsember 2020
Mööduv aasta on pannud proovile meie kõigi südikuse. Keerulised hetked näitasid, kui oluline on nii lähedaste kui ka kogukonna toetus ja oleme seda tundud läbi aasta. Illustratsiooni autor on Eiko Ojala.