Menüü

Heategu arendab uut põhikoolist väljalangemisega tegelevat programmi

18. veebruar 2015, Kaspar Kelder
Sellel aastal võib meid tihti Haapsalus näha. Kuulutasime eelmise aasta Arvamusfestivalil koostöös KÜSK-iga välja Sotsiaalse Innovatsiooni konkursi, mille võitja Hoovõtukeskus tegeleb põhikoolist väljalangevuse vähendamine.

Haapsalus asuv Hoovõtukeskus piloteerib aastal 2015 mentorperedel põhinevat sekkumisprogrammi põhikoolist väljalangemisohus noortele. KÜSK toetab ettevõtmist 20 000€ ja Heateo SA oma aja ja teadmistega. Heateo toetuse fookuses on algselt Colorado State University juures loodud mudeli kohandamine Eesti oludele, selle testimine ja Hoovõtukeskuse enda areng.

Stastika ütleb, et viimasel neljal õppeaastal on oma põhikooliõpingud katkestanud keskmiselt 282 last aastas. See on veidi rohkem kui 12 klassitäit lapsi. Põhjused õpingute katkestamiseks on erinevad. Kui oma osa on nii välismaalse elama (ja õppima) asumisel kui ka terviseprobleemidel, mis lapsed pikemaks ajaks koolist eemale jätavad, siis suur osa probleemist tuleneb keerulisest olukorrast ja suhetest. Iga lugu on erinev, kuid tihti on selle taga halvad õpitulemused ja sellest tulenev klassi kordamine, halvad suhted õpetajate või kaasõpilastega, keeruline kodune olukord ja kodu toetuse puudumine õppimisele, keeruline majanduslik olukord ning eelmistest muredest tulenevad tagajärjed.

Hoovõtukeskuse programm põhineb Colorado State University juures aastal 2009 käivitatud ainulaadsel mentorlusprogrammil, kus lisaks üks-ühele suhetele luuakse 3-4 mentorpaarist koosnevad mentorpered, kus toetatakse üksteist. Pered kohtuvad vähemalt korra nädalas selleks, et aidata noori koolitööde tegemisel ning teha koos arendavaid ja toredaid tegevusi. Mentorpered toetasid nii mentorite kui ka noorte arengut. Mentorid tundsid üksteise toetust ning lapsed tajusid, et nad ei ole oma murdega üksi vaid teised sama vanad noored maadlevad sarnaste probleemidega. Lisaks loovad pered hea pinnase sotsiaalsete oskuste arendamiseks ja positiivsete suhete loomiseks.

Heateo SA toetab Hoovõtukeskust käesoleval aastal programmi kohandamisel Eesti oludesse, programmi testimisel ja organisatsiooni enda arendamisel. Kevadel piloteerime mudelit väiksema arvu noorte ja mentoritega ning sügisel kutsume programmi juba laiema ringi noori ja tugiisikuid. Selle aja jooksul valmivad lõplik mudel, selle mõju hindamise raamistik ning saab paika mentorite koolitusprogramm ja tugisüsteem. Programmi väljatöötamisse on kaasatud ka tulevased mentorid ja fookuses olevad noored ise.

Hoiame teid kindlasti aasta jooksul toimuvaga – nii esimeste edusammude kui tagasilöökidega – kursis! Hoidke meile pöialt või kui teema pakub rohkem huvi, siis andke sellest kindlasti märku, sest tarku päid ja hea nõu läheb meil kindlasti vaja!

Palju põnevaid asju on algamas

22. juuni 2022

Seekordne Heateo uudiskiri annab hea ülevaate sellest, mis teemadega me igapäevaselt Heateos tegeleme. Vaimse tervise valdkonda uute inimeste ja sekkumiste toomine, kutset mitteomavate õpetajate uurimine koos antropoloogidega, Ukrainast lahkuma pidanud laste koolitee jätkamise toetamine ja uued algatused NULA inkubaatoris, mis tegutsevad näiteks taaskasutuse (ReStailit), rattarikkuse (Kooliratas) või hoopis väikeste lastega peredele uute lahenduste pakkumisega (Leluelu, Om Nom). Ja paljud asjad, mis välja ei paistagi.

Heateo vabatahtlik Andreas Holst unistab heaolu suurendavatest ühiskondlikest muutustest

21. juuni 2022

Heateo vabatahtlike kogukond sai maikuus täiendust - meiega liitus Andreas Holst. Vahepeal paar aastat Hollandis elanud ja Maastrichti ülikoolis psühholoogiat õppinud Andreas panustab oma tugevate valdkonnateadmistega vaimse tervise teemadesse, mis on Heateo Mõjufondi fookuses.

Pausil Paula, Eeskujulik Eleri, Realist Reimo jt. Millist tüüpi õpetajaid Eestis on ja kuidas neid toetada?

20. juuni 2022

Kuidas tuua Pausil Paula tagasi kooli, kas Eeskujulik Eleri peab õpetajaametis vastu, kuidas saaks Alternatiivne Alliki rohkem õpetamisele keskenduda, miks juhtkond Realist Reimo tagasisidet ei kuula, kuidas pakkuda Ambitsioonikale Ameliale koolis paremaid karjäärivõimalusi ja millest unistab Raudvara Raili? Rakendusliku Antropoloogia Keskus lõi uuringu tulemusena õpetajate persoonad, et aidata ületada õpetajate järelkasvuga seotud väljakutseid.

Vaata kõiki uudiseid