Menüü

Heategu arendab uut põhikoolist väljalangemisega tegelevat programmi

18. veebruar 2015, Kaspar Kelder
Sellel aastal võib meid tihti Haapsalus näha. Kuulutasime eelmise aasta Arvamusfestivalil koostöös KÜSK-iga välja Sotsiaalse Innovatsiooni konkursi, mille võitja Hoovõtukeskus tegeleb põhikoolist väljalangevuse vähendamine.

Haapsalus asuv Hoovõtukeskus piloteerib aastal 2015 mentorperedel põhinevat sekkumisprogrammi põhikoolist väljalangemisohus noortele. KÜSK toetab ettevõtmist 20 000€ ja Heateo SA oma aja ja teadmistega. Heateo toetuse fookuses on algselt Colorado State University juures loodud mudeli kohandamine Eesti oludele, selle testimine ja Hoovõtukeskuse enda areng.

Stastika ütleb, et viimasel neljal õppeaastal on oma põhikooliõpingud katkestanud keskmiselt 282 last aastas. See on veidi rohkem kui 12 klassitäit lapsi. Põhjused õpingute katkestamiseks on erinevad. Kui oma osa on nii välismaalse elama (ja õppima) asumisel kui ka terviseprobleemidel, mis lapsed pikemaks ajaks koolist eemale jätavad, siis suur osa probleemist tuleneb keerulisest olukorrast ja suhetest. Iga lugu on erinev, kuid tihti on selle taga halvad õpitulemused ja sellest tulenev klassi kordamine, halvad suhted õpetajate või kaasõpilastega, keeruline kodune olukord ja kodu toetuse puudumine õppimisele, keeruline majanduslik olukord ning eelmistest muredest tulenevad tagajärjed.

Hoovõtukeskuse programm põhineb Colorado State University juures aastal 2009 käivitatud ainulaadsel mentorlusprogrammil, kus lisaks üks-ühele suhetele luuakse 3-4 mentorpaarist koosnevad mentorpered, kus toetatakse üksteist. Pered kohtuvad vähemalt korra nädalas selleks, et aidata noori koolitööde tegemisel ning teha koos arendavaid ja toredaid tegevusi. Mentorpered toetasid nii mentorite kui ka noorte arengut. Mentorid tundsid üksteise toetust ning lapsed tajusid, et nad ei ole oma murdega üksi vaid teised sama vanad noored maadlevad sarnaste probleemidega. Lisaks loovad pered hea pinnase sotsiaalsete oskuste arendamiseks ja positiivsete suhete loomiseks.

Heateo SA toetab Hoovõtukeskust käesoleval aastal programmi kohandamisel Eesti oludesse, programmi testimisel ja organisatsiooni enda arendamisel. Kevadel piloteerime mudelit väiksema arvu noorte ja mentoritega ning sügisel kutsume programmi juba laiema ringi noori ja tugiisikuid. Selle aja jooksul valmivad lõplik mudel, selle mõju hindamise raamistik ning saab paika mentorite koolitusprogramm ja tugisüsteem. Programmi väljatöötamisse on kaasatud ka tulevased mentorid ja fookuses olevad noored ise.

Hoiame teid kindlasti aasta jooksul toimuvaga – nii esimeste edusammude kui tagasilöökidega – kursis! Hoidke meile pöialt või kui teema pakub rohkem huvi, siis andke sellest kindlasti märku, sest tarku päid ja hea nõu läheb meil kindlasti vaja!

NULA inkubaator ootab Eesti ühiskonda paremaks muutvaid ideid

18. veebruar 2020

Eesti ainus ühiskondlike algatuste inkubaator NULA kuulutas välja avaliku ideede kogumise, kuidas Eestis elu paremaks muuta. Kolme parima algatuse vahel läheb programmi lõpus jagamisele 75 000 € auhinnafond. Uute ühiskondlike algatuste ideed on oodatud NULA inkubaatorisse kuni 23. märtsini.

The new programme is first to provide company internships to school leaders

05. veebruar 2020

The Internship Programme initiated by Good Deed Education Fund and Tallinn Education Department gives school leaders the opportunity to do a company internship to learn from successful companies' management experience and apply the acquired knowledge in their school. Altogether, the programme lasts for five months: the education leader will spend the first three in an organisation with an influential mentorship culture and during the last two months, mentorship will continue after the school leader has returned to school.

 Uus programm viib koolijuhid esmakordselt ettevõtetesse praktikale

04. veebruar 2020

Heateo Haridusfondi ja Tallinna Haridusameti käivitatud Haridusjuhtide Praktikaprogramm annab koolijuhtidele võimaluse suunduda ettevõtetesse praktikale, et õppida edukate ettevõtete juhtimiskogemusest ja rakendada saadud teadmisi oma koolis. Programm kestab kokku viis kuud, millest esimesed kolm veedab haridusjuht tugeva mentorluskultuuriga organisatsioonis ning viimased kaks kuud jätkub kooli naasnud haridusjuhi mentorlus.

Vaata kõiki uudiseid