Menüü

Haridusfondi tegus aasta

22. detsember 2020, Kärt Kaasik
Kui Heateo Haridusfondi esimene aasta möödus 100 ideed hinnates ja tagasisidestades, siis teisel aastal saime märksa enam keskenduda algatuste toetamisele. Esimese aasta 5 positiivsele toetusotsusele lisandus 8 toetusotsust. Oleme sellega toetanud 9 erinevat meeskonda – mõndasid 2 aastat järjest.


 

Oluliseimad sündmused fondi 2020 aasta jooksul:

  • 2020 aasta alguses läksid esimesed 5 koolijuhti 5 ettevõttesse Haridusfondi ja Tallinna Haridusameti käivitatud Haridusjuhtide praktikaprogrammi raames. Programmi esimene aasta oli edukas ja aasta teises pooles valmistasime ette praktikaprogrammi teise lennu, millega liitusid nii Tartu koolid kui ka HTM oma riigigümnaasiumitega. Programm laienes sellega üle Eesti.
  • Noored Kooli programm tegi oma rekordaasta ja saatis koolidesse varasema 28 asemel 38 uut õpetajat. Hetkel on käimas juba värbamine 2021/22 õppeaastaks, mille sihiks on 50 uut õpetajat. Olime fondiga toeks STEM õpetajatele suunatud kampaanias, mis tõi varasemast oluliselt enam kandidaate, kes on valmis õpetama STEM aineid.
  • ASÕP-il, mis kasvas aasta tagasi oma mahte pea neljakordselt, on olnud seoses koroonakriisiga kõige keerulisem aasta kuna distantsõppe ajal vähenes oluliselt asenduste arv. Hea uudisena teatas HTM aasta lõpus, et ASÕP saab ministeeriumilt tuge strateegilise partnerina õpetajate puuduse probleemi lahendamisel. Aina enam ja enam asendusõpetajaid liigub koolidesse täisajaga õpetama ning saadud toetus võimaldab ASÕPil laieneda veelgi ja oma arendusplaanid ellu viia.
  • Meedia jaoks oli aasta kõige olulisem uudis Jõhvi tehnoloogiakooli käivitamine. Hetkel on seal käimas koolijuhi värbamise protsess ja esimesi õpilasi oodatakse praeguste plaanide kohaselt kooli juba 2021. aastal. 
Usume jätkuvalt, et tänu oma tegevusele suudame mõjutada kümnete tuhandete ja pikas perspektiivis loodetavasti sadade tuhandete õppurite elu. Suur tänu fondi asutajatele Martinile ja Taavetile, kellega koos me fondi veame ja kes on Haridusfondi tegemistega aktiivselt seotud! Suur aitäh Haridusfondi toetajatele: Alari Aho, Riivo Anton, Ahti Heinla, Martin ja Terje Henk, Gerri Kodres, Norris Koppel, Kristo Käärmann, Rain Lõhmus, Piret ja Veljo Otsason, Jaan Pillesaar, Martin Rand, Risto Rossar, Tõnu Runnel, Ragnar Sass, Helen ja Martin Tajur, Annika Tallinn, Dina ja Hannes Tamjärv, Ede ja Sten Tamkivi, Kalev Tanner, Sten Tikk, Priit Vaikmaa, Kaido Veske, Bolt, TransferWise, Civitta, Helmes, Pipedrive, Contriber, Lingvist, Superangel, Monese ja Eften Capital. Suur suur tänu ka kaasamõtlejatele, kes on andnud selles protsessis olulise panuse: Epp Rebane, Margus Rink, Tõnu Pekk, Külli Lilleorg, Viljar Arakas, Laura Kalda, Kaarel Oja, Nänsi Männik, Mari-Liis Kitter. 

Oleme tänulikud ja õnnelikud, et Heateo Haridusfond on sündinud ja haridusmaastikul oma koha leidnud. Oleme saanud rääkida sadade inimestega, enam kui saja algatuse teemal ning käivitanud ka ise olulisi projekte. Tahame fondi kolmandal tegutsemisaastal anda oma panuse keeruliste probleemide, nagu õpetajate puudus ja koolijuhtimise kvaliteet, süsteemsemal mõjutamisel.

Palju põnevaid asju on algamas

22. juuni 2022

Seekordne Heateo uudiskiri annab hea ülevaate sellest, mis teemadega me igapäevaselt Heateos tegeleme. Vaimse tervise valdkonda uute inimeste ja sekkumiste toomine, kutset mitteomavate õpetajate uurimine koos antropoloogidega, Ukrainast lahkuma pidanud laste koolitee jätkamise toetamine ja uued algatused NULA inkubaatoris, mis tegutsevad näiteks taaskasutuse (ReStailit), rattarikkuse (Kooliratas) või hoopis väikeste lastega peredele uute lahenduste pakkumisega (Leluelu, Om Nom). Ja paljud asjad, mis välja ei paistagi.

Heateo vabatahtlik Andreas Holst unistab heaolu suurendavatest ühiskondlikest muutustest

21. juuni 2022

Heateo vabatahtlike kogukond sai maikuus täiendust - meiega liitus Andreas Holst. Vahepeal paar aastat Hollandis elanud ja Maastrichti ülikoolis psühholoogiat õppinud Andreas panustab oma tugevate valdkonnateadmistega vaimse tervise teemadesse, mis on Heateo Mõjufondi fookuses.

Pausil Paula, Eeskujulik Eleri, Realist Reimo jt. Millist tüüpi õpetajaid Eestis on ja kuidas neid toetada?

20. juuni 2022

Kuidas tuua Pausil Paula tagasi kooli, kas Eeskujulik Eleri peab õpetajaametis vastu, kuidas saaks Alternatiivne Alliki rohkem õpetamisele keskenduda, miks juhtkond Realist Reimo tagasisidet ei kuula, kuidas pakkuda Ambitsioonikale Ameliale koolis paremaid karjäärivõimalusi ja millest unistab Raudvara Raili? Rakendusliku Antropoloogia Keskus lõi uuringu tulemusena õpetajate persoonad, et aidata ületada õpetajate järelkasvuga seotud väljakutseid.

Vaata kõiki uudiseid