Üüriplatvormi Rendin looja aitab arendada asendusõpetajate vahendamise IT-süsteemi

Asendusõpetajate vahendamine koolidesse on mahukas töö, mille paremaks korraldamiseks on MTÜ ASÕP arendamas uut IT süsteemi. Kui Heateo Haridusfondi toetaja, tarkvarainsener Alar Mäerand kuulis, et projektimeeskonnal oleks abi vaja, võttis ta väljakutse vastu ja asus mentori rolli. Intervjuus räägib Alar lähemalt, miks ta oma aega sellesse projekti panustab ja milline on kõige suurema mõjuga investeering tema jaoks.

Oled ligi pool aastat nõustanud MTÜd ASÕP IT-süsteemi arendamisel. Mida su roll täpsemalt hõlmab?
Ma ei ole küll ametlikult Asendusõpetajate programmi projektis konsultant või projektijuht, aga ma elan sellele kaasa ja proovin anda nii head nõu kui oskan. Proovin natukene seda projekti suunata startupiliku mõtteviisi poole – näitame kliendile asju nii vara kui võimalik, proovime mitte takerduda ebaolulistesse detailidesse. Mõtleme, kuidas leida rohkem kandidaate ja proovime midagi juba kliendi jaoks tööle panna – isegi kui see on mingi väike tükk, aga aitab kellegi elu juba veidi lihtsamaks teha ja annab tootele tagasisidet. Võib-olla suures plaanis natukene ka vaatan, et Haridusfondi antud raha saaks otstarbekalt kasutatud ja selle eest saaks võimalikult suure sammu astutud hariduse paremaks muutmisel.

Mis sind selle väljakutse juures käivitas?
Võib-olla ma olen pisut isekas, aga kõikidest Heateo Haridusfondi toetatud projektidest jälgin ma hoolega neid, mis minu arvates võiks mõjutada kõige enam meie täna lasteaias käiva lapse hariduse kvaliteeti nüüd ja tulevikus. Ma näen, et see [ASÕP] on reaalselt vajalik projekt, mis lahendab päris probleemi. Meeskond on seda ideed juba Exceli abil ja ise kontakte vahendades testinud ja näidanud, et see toimib ning teenuse järele on tegelik vajadus. Täna segab nende kasvu lihtsalt vähene automatiseerituse tase, mida on võimalik tarkvara abil muuta. See on ka tehniline väljakutse, mis algab lihtsamatest registreerimisvormidest ja peaks lõpuks jõudma asendusõpetajate kandidaatide väljapakkumise algoritmini ja automaatsete arveteni raamatupidamissüsteemis tehtud õpetajatöö eest. Ehk kokkuvõttes saaks koolid/lasteaiad oma vajalikud asendused optimaalselt tehtud, ilma et õppetöö kvaliteet kannataks.

Ma näen, et Asendusõpetajate programm on reaalselt vajalik projekt, mis lahendab päris probleemi.

Kuidas seda kogemust hindad?
Hindan kogemust heaks. Arvan, et Heateo Haridusfond ajab head asja ja annab haridusele teise nurga alt hoogu kui võib-olla ministeerium seda teha saaks või oskaks. Soovitaks nii Haridusfondil kui ka teistel sarnastel ettevõtmistel julgemalt oma võrgustikku ära kasutada. Enda kogemuse pealt võin öelda, et inimesed on hea meelega nõus oma teadmisi ja kogemusi kasutama vabaühenduste projektide heaks.
Heateo Haridusfond võiks proovida ka virtuaalse inkubaatorina toimida, et erinevad projektid tuleks nõu küsima, kui see mingis etapis vajalikuks osutub või asjade käiku kiirendab.

Mis sinu jaoks hariduses oluline on?
Kuna me ei tea, mida täpselt tulevikus vaja on, siis loodan, et tänapäeval tehakse hariduses kõik, et inimesi mõtlema ja analüüsima õpetada. Kui mulle õpetati koolis seda, et ma pean kindlasti mingid valemid pähe õppima, siis selgus, et tänapäeval nendel harvadel juhtudel, kus mul mõnda valemit vaja on läinud, siis saan alati selle telefonist järele vaadata või AI käest lahendust küsida.
Ja loodan, et täna ja edaspidi pannakse rohkem rõhku huvi tekitamisele ja silmapiiri avardamisele.

Kas oled ka varem oma ekspertteadmisi mõne ühiskondliku algatuse heaks panustanud? Plaanid midagi sarnast ka edaspidi teha?
Otseselt sellist kogemust ei olegi. Vahest kõige lähedasem on see, kui õpetasin ühel hooajal Kuressaare Ametikoolis. Aga miks mitte ka edaspidi millestki osa võtta, mis haridusmaastikku kasvõi natukene paremaks muudab. Ilmselt oleks see kõige suurema mõjuga investeering suures plaanis.

Soovid liituda heateo vabatahtlike kogukonnaga? Klõpsa siia!

Jaga