Menüü

Saame lähemalt tuttavaks kahe NULA inkubandiga

15. juuni 2017, Kärt Kaasik
NULA inkubaatori koolitusprogramm kestab novembrini ja meil on väga hea meel tutvustada lähemalt kahte selle aasta algatust. Saame lähemalt tuttavaks Käpp ja Käsi ning Alustavat õpetajat toetatava kooliga. 

Mõlemal algatusel palusime vastata neljale küsimusele. Siin on algatuse Käpp ja Käsi vastused:

 

Millist ühiskondlikku probleemi lahendate? Viime omavahel kokku kinnipeetavad Eesti vanglates ja varjupaikades viibivad koerad, et pakkuda kinnipeetavatele vanglas viibimise ajal mõtestatud tegevust ning uudset ja positiivset kogemust koeri treenides, vähendada seeläbi loodetavasti kuritegude taassooritamise tõenäosust ja luua sotsialiseerumis- ja kuulekustreeningu läbinud koertele soodsamad võimalused uue püsiva kodu leidmiseks.

 

Mis on senise tegutsemisaja suurim õppetund? Kui on soov ühiskondlikke probleemide lahendamisse panustada, siis tuleb mitte eeldada, vaid minna ja rääkida kõigi asjaosalistega otse, et selguks, milles täpselt seisnevad probleemid ja millised oleksid parimad võimalikud viisid nende lahendamiseks.

 

Mis on teie meeskonnaliikmete taust? Oleme kõik põhitööna tegutsemas erinevates inimeste heaolu parandamisele suunatud ettevõtmistes, peamiselt rehabilitatsiooni ja hariduse valdkondades. Käpp & Käsi ettevõtmisesse suhtume kõik kirglikult ja oma hariduslikult taustalt oleme siiski küllaltki erinevad, mistõttu moodustame hea mitmekülgse meeskonna.

 

Miks NULAsse kandideerisite? NULA jäi silma juba mõnda aega tagasi, kuna pakub põhjalikku sisulist tuge projekti planeerimise faasis, mis on projekti õnnestumise jaoks strateegiliselt olulisim faas. Kuigi NULAsse kandideerimine toimus spontaanselt viimasel hetkel, oleme pärast kaht inkubaatori koolituspäeva täiesti veendunud, et ilma NULA toeta ei oskaks me nii laiapõhjaliselt läheneda ja ei oleks osanud ise üles leida neid kõige õigemaid inimesi, kellega ühiskondlikke probleemide lahendamise projekti teemal konsulteerida.


httpsci6googleusercontentcomproxyRnNZfQn2o2xpggJQqefCOervMbPIci5mujDPJnvl43kv6Rtxjyh5gHN_JKVzeU-aaGz3pePFgxfoAAtZJZNx8mveVTc-11j98EfuAJVcumUenAs0-d-e1-fthttpssslgstaticcomuiv1iconsmailimagescleardotgif

Alustavat õpetajat toetava kooli vastused on aga järgmised:

Millist ühiskondlikku probleemi lahendate?

 

Eesti õpetajate järelkasv ei ole praegu piisav, et tagada hea hariduse kestlikkust. Et aidata kaasa selle probleemi lahendamisele, keskendume NULA inkubaatoris alustavate õpetajate esimesele aastale.

 

Miks? Liiga paljud uued õpetajad sattuvad läbipõlemise või muul viisil ebatõhusa toimimise piirimaadele, sest neile esitatavad ootused pole realistlikud, nende tööülesannete pakett on ebamõistlik ja / või on professionaalse arengu toetamise süsteem ebapiisav. See omakorda mõjutab õpilaste õpetamise ja õppimise kvaliteeti ning õpetajaameti atraktiivsust laiemalt - alustava õpetaja kogemust näevad lähedalt õpilased ja teised tema lähedased, kes kujundavad selle põhjal ka enda arvamust õpetajatöö kohta.

 

Mis on senise tegutsemisaja suurim õppetund?


Katseta oma ideid julgelt ja räägi neist erinevate osapooltega ka siis, kui tunned, et pole selleks 100% valmis - muutud oluliselt targemaks ja nutikamaks ja sisulisemaks ning ka võimalikele koostööpartneritele nähtavaks. Selle kõrval on oluline võtta aega kogu meeskonnaga suure pildi hoidmiseks, et eesmärgistatumalt tegutseda ning olla ühel lainel.

 

Mis on teie meeskonnaliikmete taust?

 

Meie meeskonnas on kogemusi kokku kõigist kolmest sektorist ning kõik me oleme olnud koolis õpetajad. Meid ühendab usk õppimise olulisusesse ning soov aidata kaasa, et luua uuele põlvkonnale parimad võimalikud võimalused oma potentsiaali avamiseks.

 

Miks NULAsse kandideerisite?

 

Nägime NULAs väga häid võimalusi oma lahenduse ettevalmistamiseks ja testimiseks. Meid inspireerisid mitmekesised konsultatsioonid ja võrgustiku arendamine, et oma ideid tõhusamalt ja kiiremini ellu viia. Oleme väga rõõmsad ja tänulikud, et saame inkubaatoris osaleda.

 

Järgmises uudiskirjas teeme tutvust juba kahe järgmise algatusega.

Heateo Mõjufond ja SPIN-programm panustavad koos noorte tulevikku

06. november 2018

Heateo Sihtasutuse loodud Eesti esimene Mõjufond töötab järgmised kolm aastat noorte arenguprogrammiga SPIN. Koostöö fookuses on programmi jõudmine enamate noorteni. Programmi toetatakse esimesel koostööaastal 32 500 euroga.

Keit Fomotškin: õnnelikud noored oskavad hoida ennast ja teisi

06. november 2018

SPIN-programm on noortele mõeldud spordil põhinev ennetusprogramm, mille raames saavad ligi 300 noort vanuses 10-18 iganädalaselt osa Eesti tippklubide treenerite juhendatavatest jalgpallitrennidest. Sport pole programmis aga eesmärk, vaid vahend – lisaks pallimängule arendatakse erinevaid noorte sotsiaalseid ja enesejuhtimise oskusi. SPIN on teine algatus Heateo Mõjufondi portfellis, kus algatusi toetatakse kolme aasta vältel nii rahaliselt kui ekspertide teadmistega. Keit FomotškinKärt Kaasik vestles SPIN-i tegevjuht Keit Fomotškiniga programmist, selle mõjust noortele ja tulevikuplaanidest.

Külli Lilleorg vaatab tagasi nõukogu juhina oldud ajale

05. november 2018

Oktoobri algusest on Heateo nõukogu uus esimees Margus Rink. Külli Lilleorg juhtis nõukogu neli aastat ning on meie jaoks väga oluline inimene – tema panusega on sündinud Noored Kooli värbamissüsteem, kasvanud Kiusamisvaba Kool ja Uuskasutuskeskus ning hoo sisse saanud NULA inkubaatori tiimid. Lisaks panustavad Külli juhitud Fontese eksperdid igal aastal enam kui 200 tundi oma kogemusi ja teadmisi selleks, et ühiskondliku mõjuga algatused saaksid kasvada. Palusime Küllil nõukogu juhina oldud aeg mõne mõttega kokku võtta. 

Vaata kõiki uudiseid