Menüü

Saame lähemalt tuttavaks kahe NULA inkubandiga

15. juuni 2017, Kärt Kaasik
NULA inkubaatori koolitusprogramm kestab novembrini ja meil on väga hea meel tutvustada lähemalt kahte selle aasta algatust. Saame lähemalt tuttavaks Käpp ja Käsi ning Alustavat õpetajat toetatava kooliga. 

Mõlemal algatusel palusime vastata neljale küsimusele. Siin on algatuse Käpp ja Käsi vastused:

 

Millist ühiskondlikku probleemi lahendate? Viime omavahel kokku kinnipeetavad Eesti vanglates ja varjupaikades viibivad koerad, et pakkuda kinnipeetavatele vanglas viibimise ajal mõtestatud tegevust ning uudset ja positiivset kogemust koeri treenides, vähendada seeläbi loodetavasti kuritegude taassooritamise tõenäosust ja luua sotsialiseerumis- ja kuulekustreeningu läbinud koertele soodsamad võimalused uue püsiva kodu leidmiseks.

 

Mis on senise tegutsemisaja suurim õppetund? Kui on soov ühiskondlikke probleemide lahendamisse panustada, siis tuleb mitte eeldada, vaid minna ja rääkida kõigi asjaosalistega otse, et selguks, milles täpselt seisnevad probleemid ja millised oleksid parimad võimalikud viisid nende lahendamiseks.

 

Mis on teie meeskonnaliikmete taust? Oleme kõik põhitööna tegutsemas erinevates inimeste heaolu parandamisele suunatud ettevõtmistes, peamiselt rehabilitatsiooni ja hariduse valdkondades. Käpp & Käsi ettevõtmisesse suhtume kõik kirglikult ja oma hariduslikult taustalt oleme siiski küllaltki erinevad, mistõttu moodustame hea mitmekülgse meeskonna.

 

Miks NULAsse kandideerisite? NULA jäi silma juba mõnda aega tagasi, kuna pakub põhjalikku sisulist tuge projekti planeerimise faasis, mis on projekti õnnestumise jaoks strateegiliselt olulisim faas. Kuigi NULAsse kandideerimine toimus spontaanselt viimasel hetkel, oleme pärast kaht inkubaatori koolituspäeva täiesti veendunud, et ilma NULA toeta ei oskaks me nii laiapõhjaliselt läheneda ja ei oleks osanud ise üles leida neid kõige õigemaid inimesi, kellega ühiskondlikke probleemide lahendamise projekti teemal konsulteerida.


httpsci6googleusercontentcomproxyRnNZfQn2o2xpggJQqefCOervMbPIci5mujDPJnvl43kv6Rtxjyh5gHN_JKVzeU-aaGz3pePFgxfoAAtZJZNx8mveVTc-11j98EfuAJVcumUenAs0-d-e1-fthttpssslgstaticcomuiv1iconsmailimagescleardotgif

Alustavat õpetajat toetava kooli vastused on aga järgmised:

Millist ühiskondlikku probleemi lahendate?

 

Eesti õpetajate järelkasv ei ole praegu piisav, et tagada hea hariduse kestlikkust. Et aidata kaasa selle probleemi lahendamisele, keskendume NULA inkubaatoris alustavate õpetajate esimesele aastale.

 

Miks? Liiga paljud uued õpetajad sattuvad läbipõlemise või muul viisil ebatõhusa toimimise piirimaadele, sest neile esitatavad ootused pole realistlikud, nende tööülesannete pakett on ebamõistlik ja / või on professionaalse arengu toetamise süsteem ebapiisav. See omakorda mõjutab õpilaste õpetamise ja õppimise kvaliteeti ning õpetajaameti atraktiivsust laiemalt - alustava õpetaja kogemust näevad lähedalt õpilased ja teised tema lähedased, kes kujundavad selle põhjal ka enda arvamust õpetajatöö kohta.

 

Mis on senise tegutsemisaja suurim õppetund?


Katseta oma ideid julgelt ja räägi neist erinevate osapooltega ka siis, kui tunned, et pole selleks 100% valmis - muutud oluliselt targemaks ja nutikamaks ja sisulisemaks ning ka võimalikele koostööpartneritele nähtavaks. Selle kõrval on oluline võtta aega kogu meeskonnaga suure pildi hoidmiseks, et eesmärgistatumalt tegutseda ning olla ühel lainel.

 

Mis on teie meeskonnaliikmete taust?

 

Meie meeskonnas on kogemusi kokku kõigist kolmest sektorist ning kõik me oleme olnud koolis õpetajad. Meid ühendab usk õppimise olulisusesse ning soov aidata kaasa, et luua uuele põlvkonnale parimad võimalikud võimalused oma potentsiaali avamiseks.

 

Miks NULAsse kandideerisite?

 

Nägime NULAs väga häid võimalusi oma lahenduse ettevalmistamiseks ja testimiseks. Meid inspireerisid mitmekesised konsultatsioonid ja võrgustiku arendamine, et oma ideid tõhusamalt ja kiiremini ellu viia. Oleme väga rõõmsad ja tänulikud, et saame inkubaatoris osaleda.

 

Järgmises uudiskirjas teeme tutvust juba kahe järgmise algatusega.

Haridusjuhtide Praktikaprogramm saab teise lennu, nüüd laienetakse Tartusse ja riigikoolidesse

23. november 2020

Heateo Haridusfondi ning Tallinna Haridusameti käivitatud Haridusjuhtide Praktikaprogramm teeb ettevalmistusi peatselt algavaks teiseks lennuks. Selle aasta alguses läbiviidud pilootprojekt oli osalenud koolijuhtide ning ettevõtete hinnangul edukas ning tõestas oma vajalikkust.

NULA viies hooaeg tõi kodudesse e-lapsehoidja, eakateni digisuhtluse, koolidesse helirännakud

19. november 2020

Selle nädalaga jõudis lõpule NULA inkubaatori viies hooaeg, kus tegeleti ühiskondlikele murekohtadele uudsete lahenduste väljatöötamisega. Poole aasta jooksul arendasid oma algseid ideid toimivateks lahendusteks kümme meeskonda, kellest kolmel on võimalik saada 25 000 euro suurune starditoetus oma lahenduse elluviimiseks.

Heateo Haridusfond toetab Jõhvi tehnoloogiakooli loomist

30. oktoober 2020

2021. aasta sügisel avatakse Jõhvis uudne praktilist täiendharidust pakkuv tehnoloogiakool täiskasvanutele, mis aitab vähendada üha kasvavat nõudlust tarkvaraarendajate järele. Kool tuleb Jõhvi, et mitmekesistada Ida-Virumaa haridusmaastikku ja pakkuda kohalikele inimestele ja regioonile tervikuna uusi arenguvõimalusi.

Vaata kõiki uudiseid