Saame lähemalt tuttavaks kahe NULA inkubandiga
15. juuni 2017, Kärt KaasikMõlemal algatusel palusime vastata neljale küsimusele. Siin on algatuse Käpp ja Käsi vastused:
Millist ühiskondlikku probleemi lahendate? Viime omavahel kokku kinnipeetavad Eesti vanglates ja varjupaikades viibivad koerad, et pakkuda kinnipeetavatele vanglas viibimise ajal mõtestatud tegevust ning uudset ja positiivset kogemust koeri treenides, vähendada seeläbi loodetavasti kuritegude taassooritamise tõenäosust ja luua sotsialiseerumis- ja kuulekustreeningu läbinud koertele soodsamad võimalused uue püsiva kodu leidmiseks.
Mis on senise tegutsemisaja suurim õppetund? Kui on soov ühiskondlikke probleemide lahendamisse panustada, siis tuleb mitte eeldada, vaid minna ja rääkida kõigi asjaosalistega otse, et selguks, milles täpselt seisnevad probleemid ja millised oleksid parimad võimalikud viisid nende lahendamiseks.
Mis on teie meeskonnaliikmete taust? Oleme kõik põhitööna tegutsemas erinevates inimeste heaolu parandamisele suunatud ettevõtmistes, peamiselt rehabilitatsiooni ja hariduse valdkondades. Käpp & Käsi ettevõtmisesse suhtume kõik kirglikult ja oma hariduslikult taustalt oleme siiski küllaltki erinevad, mistõttu moodustame hea mitmekülgse meeskonna.
Miks NULAsse kandideerisite? NULA jäi silma juba mõnda aega tagasi, kuna pakub põhjalikku sisulist tuge projekti planeerimise faasis, mis on projekti õnnestumise jaoks strateegiliselt olulisim faas. Kuigi NULAsse kandideerimine toimus spontaanselt viimasel hetkel, oleme pärast kaht inkubaatori koolituspäeva täiesti veendunud, et ilma NULA toeta ei oskaks me nii laiapõhjaliselt läheneda ja ei oleks osanud ise üles leida neid kõige õigemaid inimesi, kellega ühiskondlikke probleemide lahendamise projekti teemal konsulteerida.
Alustavat õpetajat toetava kooli vastused on aga järgmised:
Millist ühiskondlikku probleemi lahendate?
Eesti õpetajate järelkasv ei ole praegu piisav, et tagada hea hariduse kestlikkust. Et aidata kaasa selle probleemi lahendamisele, keskendume NULA inkubaatoris alustavate õpetajate esimesele aastale.
Miks? Liiga paljud uued õpetajad sattuvad läbipõlemise või muul viisil ebatõhusa toimimise piirimaadele, sest neile esitatavad ootused pole realistlikud, nende tööülesannete pakett on ebamõistlik ja / või on professionaalse arengu toetamise süsteem ebapiisav. See omakorda mõjutab õpilaste õpetamise ja õppimise kvaliteeti ning õpetajaameti atraktiivsust laiemalt - alustava õpetaja kogemust näevad lähedalt õpilased ja teised tema lähedased, kes kujundavad selle põhjal ka enda arvamust õpetajatöö kohta.
Mis on senise tegutsemisaja suurim õppetund?
Katseta oma ideid julgelt ja räägi neist erinevate osapooltega ka siis, kui tunned, et pole selleks 100% valmis - muutud oluliselt targemaks ja nutikamaks ja sisulisemaks ning ka võimalikele koostööpartneritele nähtavaks. Selle kõrval on oluline võtta aega kogu meeskonnaga suure pildi hoidmiseks, et eesmärgistatumalt tegutseda ning olla ühel lainel.
Mis on teie meeskonnaliikmete taust?
Meie meeskonnas on kogemusi kokku kõigist kolmest sektorist ning kõik me oleme olnud koolis õpetajad. Meid ühendab usk õppimise olulisusesse ning soov aidata kaasa, et luua uuele põlvkonnale parimad võimalikud võimalused oma potentsiaali avamiseks.
Miks NULAsse kandideerisite?
Nägime NULAs väga häid võimalusi oma lahenduse ettevalmistamiseks ja testimiseks. Meid inspireerisid mitmekesised konsultatsioonid ja võrgustiku arendamine, et oma ideid tõhusamalt ja kiiremini ellu viia. Oleme väga rõõmsad ja tänulikud, et saame inkubaatoris osaleda.

Värskeid koostöid!
21. september 2023
September on huvitav kuu - toob endaga uut energiat, inspiratsiooni ning tegutsemistahet, kirjutab Heateo Haridusfondi portfellijuht Kadri Väljaste meie septembrikuise uudiskirja sissejuhatuseks. "Heateo jaoks on suurte ambitsioonide, innukuse ja energia säilitamisel peamiseks märksõnaks koostöö."

Üüriplatvormi Rendin looja aitab arendada asendusõpetajate vahendamise IT-süsteemi
20. september 2023
Asendusõpetajate vahendamine koolidesse on mahukas töö, mille paremaks korraldamiseks on MTÜ ASÕP arendamas uut IT süsteemi. Kui Heateo Haridusfondi toetaja, tarkvarainsener Alar Mäerand kuulis, et projektimeeskonnal oleks abi vaja, võttis ta väljakutse vastu ja asus mentori rolli. Intervjuus räägib Alar lähemalt, miks ta oma aega sellesse projekti panustab ja milline on kõige suurema mõjuga investeering tema jaoks.

Terje Äkke: et õpilased saaksid koolist parima võimaliku õpikogemuse, tasub toetada õpetajaid
19. september 2023
Alates maikuust töötab Arengusammude programmi haridusjuhina Terje Äkke, kelle pagasis on 25 aastat kogemust õpetaja, õppejuhi ja õpetajate juhendajana. Nüüd rakendab ta oma teadmisi selleks, et aidata Eesti koolide õpetajatel oma igapäevaväljakutsetega paremini toime tulla. Abivahendiks on Inglismaa õpetajate poolt välja töötatud ning Eesti teadlaste ja haridusekspertide poolt siinse kooli jaoks kohandatud Arengusammude programm, mille kasutuselevõttu Eestis toetab Heateo Haridusfond.