Menüü

Miks peaks ettevõte siduma ühiskondliku tegevuse põhitegevusega ehk mõtteid vastutustundliku ettevõtluse konverentsilt

05. oktoober 2015, anna.lindpere

Vastutustundliku ettevõtluse foorumilt käis läbi mitmeid huvitavaid mõtteid. Eriliselt hea meel oli, et ettevõtted liiguvad samas suunas koos Heateo Sihtasutusega, kuna on mõistnud, et vastutustundliku ettevõtluse põhimõttes mängib olulist rolli ühiskondliku tegevuse seotus põhitegevusega.


Konverentsi üks positiivsemaid ettekandeid kuulus Eesti Energia energiamüügi juhile Karla Aganile. Ettekande sõnum oli vormilt lihtne, esineja siiras ja kaasahaarav ning sisu resoneeris visiooniga, mida Heateos edendame.


Nimelt tutvustas ta Eesti Energia ühiskonda panustamise põhimõtteid, mis võeti kokku ideega, et ettevõtted peaksid liikuma shareholder’te huvide esindamiselt stakeholder’te omale. Teisisõnu peegeldab see fakti, et firma pikaajaline strateegia peab olema kasulik kõigile tegevusega seotud osapooltele – töötajad, kliendid ja omanikud. See tagab jätkusuutlikkuse läbi parimate töötajate enda juurde toomise, ettevõtte positiivse maine loomise, mis on ka eelduseks kasumi loomisele.


Seetõttu ongi oluline, et ettevõtte ühiskondlik tegevus oleks seotud põhitegevusega, kuna loob suuremat väärtust ning on töötajate jaoks mõtestatum. Eesti Energia  puhul oleks see koostöö TTÜ-ga inseneride välja koolitamisel. Mõtteviis peab alguse saama juhtkonnast, kes väärtusraami kollektiivis juurutab. Läbi pikaajalise ja tähendusrikka tegevuse süüvib ka tarbija teadvusesse ettevõtte positiivne ühiskondlik kuvand.


Heateo poolt tooksin välja veel kaks olulist aspekti, mida oma ettevõtte ühiskondlikke tegevuste puhul silmas tuleks pidada. Esiteks on oluline, et erinevad tegevused moodustaksid loogilise terviku ning kaasaksid töötajaid. Ka väga head projekti ei pruugita tajuda väärtuslikuna kui seda puudutavad otsused ja tegevused toimuvad töötajate pea kohal. Teine äärmiselt oluline element ühiskondlikus tegevusest on mõju mõõtmine. Selleks, et töötajatele, omanikele ja klientidele positiivset kuvandit jätta pead sa kõigepealt suutma kaasa toodud muutust mõõta ja näidata – siis on ettevõtte sõnumil siiras positiivne sisu!


Kaspar Kelder

Arendus ja partnersuhete juht



Heateo meeskond täienes taas! Meiega liitus projektijuht Marleen Pedjasaar

08. september 2017

Meil on väga hea meel, et meie väike meeskond on taas ühe kolleegi võrra rikkam! Alates septembrist liitus meiega projektijuht Marleen Pedjasaar.

Heateo meeskonnaga liitus portfellijuht Kersti Ojala

22. august 2017

Sügist peetakse muutuste ajaks ja uudiseid on ka Heateo meeskonnas. Nimelt liitus meiega portfellijuht Kersti Ojala, kes toetab algatusi, mis on esimesed kasvuraskused läbinud ja soovivad oma mõju oluliselt kasvatada.

Jana Pavlenkova soovitab: 6 arutelu, mida Arvamusfestivalil kuulama minna

08. august 2017

Pilt: Sven KilomanArvamusfestivalile minekut planeerides juhendun alati kuldreeglist, et lisaks erialastele teemadele, pean kindlasti kuulama ka seda, millega ma igapäevaselt kokku ei puutu. Nagu räägitakse “sometimes expertise is a limitation” - on ülimalt huvitav uurida uusi teemasid ja kuulata inimesi erinevate kogemustega.

Vaata kõiki uudiseid