Menüü

Miks peaks ettevõte siduma ühiskondliku tegevuse põhitegevusega ehk mõtteid vastutustundliku ettevõtluse konverentsilt

05. oktoober 2015, anna.lindpere

Vastutustundliku ettevõtluse foorumilt käis läbi mitmeid huvitavaid mõtteid. Eriliselt hea meel oli, et ettevõtted liiguvad samas suunas koos Heateo Sihtasutusega, kuna on mõistnud, et vastutustundliku ettevõtluse põhimõttes mängib olulist rolli ühiskondliku tegevuse seotus põhitegevusega.


Konverentsi üks positiivsemaid ettekandeid kuulus Eesti Energia energiamüügi juhile Karla Aganile. Ettekande sõnum oli vormilt lihtne, esineja siiras ja kaasahaarav ning sisu resoneeris visiooniga, mida Heateos edendame.


Nimelt tutvustas ta Eesti Energia ühiskonda panustamise põhimõtteid, mis võeti kokku ideega, et ettevõtted peaksid liikuma shareholder’te huvide esindamiselt stakeholder’te omale. Teisisõnu peegeldab see fakti, et firma pikaajaline strateegia peab olema kasulik kõigile tegevusega seotud osapooltele – töötajad, kliendid ja omanikud. See tagab jätkusuutlikkuse läbi parimate töötajate enda juurde toomise, ettevõtte positiivse maine loomise, mis on ka eelduseks kasumi loomisele.


Seetõttu ongi oluline, et ettevõtte ühiskondlik tegevus oleks seotud põhitegevusega, kuna loob suuremat väärtust ning on töötajate jaoks mõtestatum. Eesti Energia  puhul oleks see koostöö TTÜ-ga inseneride välja koolitamisel. Mõtteviis peab alguse saama juhtkonnast, kes väärtusraami kollektiivis juurutab. Läbi pikaajalise ja tähendusrikka tegevuse süüvib ka tarbija teadvusesse ettevõtte positiivne ühiskondlik kuvand.


Heateo poolt tooksin välja veel kaks olulist aspekti, mida oma ettevõtte ühiskondlikke tegevuste puhul silmas tuleks pidada. Esiteks on oluline, et erinevad tegevused moodustaksid loogilise terviku ning kaasaksid töötajaid. Ka väga head projekti ei pruugita tajuda väärtuslikuna kui seda puudutavad otsused ja tegevused toimuvad töötajate pea kohal. Teine äärmiselt oluline element ühiskondlikus tegevusest on mõju mõõtmine. Selleks, et töötajatele, omanikele ja klientidele positiivset kuvandit jätta pead sa kõigepealt suutma kaasa toodud muutust mõõta ja näidata – siis on ettevõtte sõnumil siiras positiivne sisu!


Kaspar Kelder

Arendus ja partnersuhete juht



Olulisest ja ebaolulisest

19. detsember 2017

Mõnda aega tagasi lugesin mõtet, et „me ei tohiks karta mitte ebaõnnestumist, vaid õnnestumist asjades, mis ei ole olulised“. See lause jäi minu kõrvu kõlama olukorras, kus Heateol on kohe-kohe seljataga erakordne aasta – NULA inkubaatori uuendatud mudeli läbi saime juurde 6 väga ägedat probleemilahendajate meeskonda, oleme kasvatamas tuge portfelliorganisatsioonidele ning Ma armastan aidata annetuskeskkonna kaudu on eraisikud 10 aastaga annetanud juba kokku üle 1 miljoni euro.

Me ei oleks seda suutnud ilma teieta!

19. detsember 2017

Aasta lõpus vaatame tagasi ja täname neid inimesi ja organisatsioone, kes on andnud tükikese oma ajast ja teadmistest selleks, et olulised probleemid saaksid lahenduse.

Üks NULA inkubaatori hooaeg on taas läbi!

19. detsember 2017

Novembrikuuga panime punkti 2017. aasta NULA inkubaatorile, kus kuus meeskonda kuue kuu vältel oma ühiskondlikku ideed arendasid. Selle aasta programm oli pikem ja intensiivsem kui aasta varem. Kuue kuu jooksul toimus pea 40 tundi koolitusi, üle 120 tunni individuaalset nõustamist ja algatused panustasid lugematul arvul tunde väljaspool sessioone oma idee testimisse. 

Vaata kõiki uudiseid