Menüü

Inspireerivad kampaaniad ja ettevõtmised maailmast

09. detsember 2016, anna.lindpere
Igal aastal enne jõule tõuseb inimeste soov üle maailma teha midagi head. See ei peegeldu ainult kiiresti täituvates annetuskastides, vaid ka ettevõtete tegevuses. Nii avataksegi novembris ja detsembris üle-maailma erinevaid põnevaid sotsiaalseid kampaaniad suurte ettevõtete poolt.

Hoidsin sellel aastal silma peal ja toon välja näited mõjusatest sotsiaalsetest kampaaniatest ning case study’dest, kus ettevõtted on otsustanud sekkuda erinevaite ühiskondlike probleemide lahendamisse oma võimekuste pealt.

 

1. Viiruste vastast tarkvara pakkuv ettevõtte Norton’i kampaania küberkiusamise teadlikuse tõstmiseks

 

Tegemist on ühe väga emotsionaalse teemaga, mis puudutab täna paljusid lapsi. Norton pakub iga päevaselt viiruste vastast tarkvara, kaitstes nii inimeste arvuteid pahavara eest. Antud kampaaniaga on aga astutud samm edasi ning püütakse kaitsta nn pahavara eest ka neid, kes ise ennast alati kaitsta ei oska – lapsi. Kampaania peamiseks eesmärgiks on panna vanemad oma lastega rääkima, et laps ei jääks oma murega üksinda. Eesmärgini loodetakse jõuda tasuta alla laetava küberkiusamise olemust kirjeldava käsiraamatuga, mis peaks andma lapsevanemale arusaama, kuidas mõista, kas tema last kiustakse virtuaalmaailmas. Lisaks on loodud hashtag #Raisourvoices. Kuigi kampaaniavideo on tõesti muljetavaldav ning paneb ilmselt mõtlema iga ühe, siis oleks siit edasi vaja veel teha väga mitu sammu, et ka päriselt virtuaalkiusamine ei murraks õrnas eas last. Kui ainult käsiraamat ja video suudaks kiusamist murda, siis ilmselt elaksime palju õnnelikumas maailmas.


Vaata kampaaniavideot SIIT.

 

2. IKEA kampaania toetamaks sõjakoldes elavaid süürlasi

 

IKEA, kes on tuntud taskukohase ja skandinaavialiku mööbli poolest ehitas ühte enda Norra poodi ilusate elutubade kõrvale Süüria pere kodu, kus puuduvad kõik meile tavalised mugavused nagu voodi või köök. Iga eseme juurde loodud ruumis on pandud ka lipik, kus on kirjas, mida saab inimene teha selleks, et süürlasi ka ise aidata. Nii on tehtud külastajale annetamine väga lihtsaks ning probleem käega katsutavaks.


Vaata kampaaniavideot SIIT.

3. Stiilsed kampsunid, mis muudavad naisvangide elu

 

Taanist pärit sotsiaalne ettevõte CARCEL, sai alguse, kui ettevõte algataja Veronica D’Souza elas Keenias ning külastas ühte sealset naistevanglat, et näha, millised naised seal on ning millega nad tegelevad. Tema üllatuseks olid naised selles kinnipidamisasutuses täiesti tavalised inimesed, kes olid reeglina pärit vaesematest piirkondadest ja vangis mitte-vägivaldsete kuritegude eest. Oma päevi saatsid nad mööda peamiselt kududes ja õmmeldes. Veronica saigi sealt idee, et miks mitte toetada nende naiste tulevikku pakkudes neile nende tehtud töö eest ka tasu ning samal ajal toota stiilseid riideid kohalikest materjalidest. Täna viib ta läbi programmi Peruus, kuid järgmisena plaanib juba liikuda Indiasse.


Loe kampaaniast rohkem SIIT.

 

4. Mantel, mis annab sooja ka külmadel tänavatel

 

The Empowerment Plan on Ameerikast pärit sotsiaalne ettevõte, mis toodab soojasid jopesid, mida saab kasutada ka magamiskotina. Jopede tootmiseks palgatakse üksik vanemaid, varjupaikades elavaid inimesi ning endiseid kodutuid, kes saavad pärast väljaõppe läbimist endale töökoha. The Empowerment Plan aitab seeläbi nii kunagisi kui ka praeguseid kodutuid oma elu paremaks muutmisel.


Vaata videot SIIT. 

NULA - startup'idest vabaühendused

10. oktoober 2017

Iduettevõtetest kuuleme nii söögi alla kui peale, imetleme nende edulugusid ja mõtleme sellest, kuidas neid vaid rohkem olla saaks. Ja tõsi ta on ju on - kiire tempo, idee pidev testimine ja potentsiaal suurteks õnnestumisteks - kõlavad ahvatlevalt. NULA ühiskondlike algatuste inkubaator pakub start-up mõtteviisi tuge meeskondadele, kellel on idanemas mõni sotsiaalset probleemi lahendav idee.

NULA partnerina lõi esmakordselt kaasa Pipedrive’i disainitiim

10. oktoober 2017

Uut algatust luues on sõnumite selgus ja kompaktsus kriitilise tähtsusega – et suuta ennast nii partneritele kui sihtgrupile arusaavaks teha. Sel aastal oli meil rõõm töötada koos Pipedrive’i tootedisaini tiimiga, selleks, et iga NULA algatus saaks endale selge ja kauni lühitutvustuse ehk onepager’i.

Spinner programm ja Liikumisretsept - saame nendega lähemalt tuttavaks!

09. oktoober 2017

NULA inkubaatori kuus kuud kestnud inkubatsiooniprogramm on tänaseks sisu poolelt lõppenud ning inkubantidel on jäänud nüüd aega Kodanikuühiskonna Sihtkapitali väljapandud 75 000 € starditoetusele kandideerimiseks (vt lähemalt).

Vaata kõiki uudiseid